Mystieke Meditaties op het Begijnhof

P1040767
Boodschap van Moeder Maria over het terug opnemen van de traditie der Mystieke Meditaties op het Begijnhof 
Geliefden,
Ik Ben Moeder Maria.
Wees welkom, wees welkom in deze kleine en fijne ruimte die Mij zeer genegen is.
Hier in dit mooie begijnhof, dicht bij mijn grot.
Dit mooie en oude begijnhof, waar eens de mystici van uw streken samen kwamen om de Heer te loven, te prijzen en te dienen.
Zij verzamelden zich hier in mijn schoot en zij leerden om lief te hebben met een open hart,
een hart vol van vrede en vreugde.
Dit gevoel van vrede en vreugde wens Ik hier iedere maand te schenken.
Deze liefde brandt op het altaar van uw hart
en door zo iedere keer onder mijn hoede samen te komen,
zal zij hoog oplaaien en u verwarmen.
Geliefden, samen met jullie treedt deze traditie van mystieke meditaties in dit begijnhof terug in werking en dat verheugt Mij zeer.
Wees elkaar daarom genegen en herstel deze traditie zo typisch voor uw gewesten,
waar vrouwen en mannen steeds in vrijheid samen kwamen om de werkelijkheid te onderzoeken met een vrije geest.
Eer deze vrijheid geliefden en weet dat dit niet overal mogelijk is.
De mystieke traditie staat u immers toe zelf de weg naar God te ontdekken
en deze bijeenkomsten zijn daarvan getuige, want zij leiden naar het Hart van de Heer.
De Heer van Liefde die u uitnodigt om dichterbij te komen, om zelf deze stap te zetten,
gedragen door de liefde van deze groep, die elkaar in deze betrachtingen steunt.
En daarom is Mij deze kleine en heilige ruimte zo lief.
Hier heerst tederheid, begrip en steun.
Hier heerst liefde.
Hier heerst de Liefde van mijn Hart, want hier komen mensen samen die het goed menen.
Laten we daarom vandaag samen mijn ster hier verankeren,
hier in het midden, in het midden van dit hof.
En zo wordt dit hof of deze tuin, een Tuin van de Moeder, een verblijfplaats voor iedere ziel die zoekt op aard.
Dat uw ziel hier mogen vinden wat zij zoekt.
Ik zal u hier bij helpen, iedere maand weer.
We zullen loven en prijzen, we zullen zingen in liefde voor elkaar en voor de Heer.
Deze tuin is een tuin om tot rust te komen, om te genieten en om te groeien.
Want in een tuin groeien er bloemen en ze worden mooi en sterk wanneer ze gevoed worden door de Liefde, door de Liefde van het Hart.
Geliefden, Ik schenk u deze liefde en Ik leer u ermee om te gaan op een juiste manier,
op een manier die heil brengt aan de wereld.
Keer hier dus vaak weer en je zult groeien en bloeien,
in kracht en schoonheid toenemen, juist zoals mijn mystici van weleer.
Gedenk hen in uw gebeden want zij plaveidden voor u de weg.
Voeg zo ook uw plaveien toe aan deze goddelijke weg,
maak hem breder, toegankelijker,
want ieder is op zoek naar de Liefde, elk hart verlangt ernaar.
Geliefden van mijn hart, wees welkom hier,
wees welkom aan mijn boezem,
wees welkom in mijn schoot,
wees welkom in mijn hart.
Amen. Alleluja. Amen.
Ik Ben Moeder Maria en Ik zing het lof van de Heer.
Alleluja.Alleluja.Alleluja.
©Lucia, 8 mei 2007
Eenmaal per maand komen wij op zaterdagavond op het Begijnhof van Herentals bij elkaar, van harte welkom info
Geef een reactie

