Bron Lourdesgrot Oostakker

Bronheling aan de Bron van de Lourdesgrot te Oostakker

pinkstermaandag 5 juni 2006

Hoeder Begga en Hoeder Nicole (sinds januari 2015)

Onder deze prachtige beuk hielden wij op pinkstermaandag 5 juni 2006 onze bronheling. De zon scheen en er waren veel mensen aan de Lourdesgrot te Oostakker.Velen komen er bidden.

Wij konden in alle rust de meditatie houden, onze handen en harten verbonden. We luisterden naar de woorden van de H.Moeder en sloten af met een prachtig Ave Maria gespeeld op de dwarsfluit door Pol.

Lucia

Hoeder Begga (midden)

Aan deze waterput, gekend sedert 1800, klonken de woorden van Lucia uit het Hart van de Moeder, als een herinnering in het Hart van ieder van ons.

Destijds, in 1800, was het eerst een zeer devoot priester die de plaats ontdekte om er zichzelf terug te trekken in gebed. Daarna werd Markiezin de Courteborne(een aangrenzende straat draagt nu haar naam) eigenares van het landgoed. Zij was zeer vroom en erg beproefd in haar gezinsleven. Op de plaats van de waterput vond zij troost , en bracht zij rotsstenen aan waarin zij later een nis plaatste met een beeld van O-L-Vrouw van Lourdes.
In 1873 werd deze plaats gewijd in aanwezigheid van 2000 mensen…en al vlug bleken er vele gebedsverhoringen plaats te vinden. Het meest opmerkelijke is de genezing van Pieter De Rudder, waarbij tengevolge van een ongeval zijn linker-onderbeen volledig weggeteerd was.Hij had een moeizame tocht afgelegd van Jabbeke naar Oostakker, viel biddend en smekend bij de grot neer, en stond weer recht met een gezond L been.
De adviesraad van Lourdes heeft dit wonder erkend als een der gootste door tussenkomst van   O L Vrouw van Lourdes.

Vandaag …laten we beproevingen achter , en zijn we geroepen om het verleden volledig achter te laten. Overgave aan de Vader/Moeder in de diepte van ons Hart, laat nu het wonder toe van nieuw Leven. Leven voorbij de dualiteit, leven in de vreugde van hartsverbindingen en ziele-eenheid. Leven in de vreugde met onze Nieuwe Kinderen.

Mijn eerste kleinkind, Elena (lichtende fakkel) geboren op 1 juni en in de materniteit verwelkomd als 1000e nieuwgeborene van 2006…opende met vele andere kinderen het bestaan naar dit nieuwe Leven.

Het zal mij een genoegen zijn om als hoedster van de grot, regelmatig op deze heerlijke plaats, onder de even heerlijke boom aanwezig te zijn, liefst met nog anderen om een meditatie te doen, in de “hemelpoort” die we met Lucia geopend hebben. Mensen van de streek zijn welkom om momenten af te spreken…
Ook zal ik regelmatig de wateren van Gent verrijken met de trilling van deze Moeder-bron.

In Liefde en Vreugde,

Begga

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

prachtige beuk met vrouwenlichaam aan de bron

Geliefden van mijn Hart,
Kom hiet te samen, kom hier te samen rond de Bron die stroomt recht uit mijn hart, recht uit het hart van uw Moeder, uw Moeder van het H.Hart.
Kom hier te samen als broeders en zusters van het H.Licht, dat stroomt zoals het water hier stroomt,
zoals ook de liefde zal stromen doorheen ieder die met dit water in aanraking komt.
Geliefden, leg uw harten bij elkaar en vorm een brug, en brug waarlangs Ik bij de mensen kan komen, een brug van wederzijds vertrouwen,
vertrouwen in de Liefde, vertrouwen in het Licht, vertrouwen in de Mens die opstaat uit zijn slaap en het Licht aansteekt in zijn hart.
Het Grote Heilige Hart van de Moeder, van de Vader, van de Bron waaruit alle leven stamt en waarheen ieder op weg is.
Geliefden, til niet te zwaar aan moeilijkheden, maar tracht hen een plaats te geven in uw leven, zodat ze zich langzaam oplossen,
oplossen in het water dat stroomt uit mijn hart, dat ook uw hart is.
Het water dat stroomt uit Ons Hart, voor ieder beschikbaar, voor ieder noodwendig.
Ik laat u niet alleen in dit bestaan, Ik sta bij u, naast u. Ik Ben het Liefdeslicht der schepping, de Moeder van uw Hart, een Moeder voor allen.
Ik heet u welkom, welkom in het diepst van uw wezen, in het diepst van uw Hart.
Ik reik je mijn hand en raak je aan.
Kom, kom binnen, stap in mijn Hart, het H.Hart der mensheid en kom thuis, kom thuis voor altijd.
Amen
Moeder Maria

Lucia, 13 maart 2006©

 

Geef een reactie

